Tuesday, January 24, 2012

SEMESTER 5 . HATE AND LOVE




TERUSKAN USAHA! Berjalan tanpa henti, kalau penat rehat lah sebentar... kalau ngantuk, tidur lah ....kalau nampak mamak jual cendol tepi jalan tu, mai la pekena jap. Yang penting, perjalanan harus diteruskan sebab destinasi terakhir masih dalam pencarian. Ha, jangan lupa berhenti solat. >.<

Assalamualaikum dear all blogy...

>.< EXAM DA SELESAI... Alhamdulillah..ada yangdapat dijawab dengan penuh sukacita dan ada juga yang penuh dukacita berdarah airmata. sigh. Sudah ku cuba sehabis daya...namun masih mendukacitakan. Semester ni subjek semua saya layan jek...

Lab macam biasa. Kali ni enjoy sedikit sebab kak shida tak ada. oh jahat kau yus!!

Plus tesis pun masih dalam kemampuan INSYAALLAH!! 

Then workplace com pun tak heavy sangat sebab dapat lecturer yang sangat la sempoi mempoi.

PHOTOGRAPHY..da most heaven.huh..agak banyak ilmu yang saya dapat dari kelas ni, seronok.!!

NUCLEAR LAW. wo...lecturer law memang superb.  BRAVO to her, Dr SALAWATI. I love all the class from her because she teach us like teach her own self..and thats why la exam hari tu saya jawab semua bahagian dia sebab part yang dia ajar masyuk sket dalam Qolbu ni. hahaha

UJIAN TANPA MUSNAH 1. hm...even class clash dengan law, tap its okay. TQ prof Razak yang sporting still bagi saya dan rakan-rakan bermati-matian nak belajar ujian tanpa musnah. Nota2 semua perfect!! saya suka dan saya FAHAM. That most important when we are learning kan??? Bukan hafal berjela-jela nota yang tah hape-hape rumusnya tanpa memahami. TAPI FAHAM...walaupun notanya ciput miput jek.....hahah.    SO finally saya kagum dengan penggunaan bahan-bahan nuklear yang membantu dalam non destructive technique for our industry. uh skema.

RADIOEKOLOGI. syukur. paper ni paper paling bermakna. menjawap tanpa henti.

FIZIK NUKLEAR LANJUTAN. pergh. menangis jap. tapi okey jugak, time belajar dalam kelas ada la faham-faham sket. I love the way Prof  Shahidan ajar....sangat mengasihani pelajar-pelajarnya. Macam-macam note yang dia bagi....so saya pun agak struggle untuk paper ni. Memang la susah tetapi...bertawakal........

FIZIK REAKTOR. Superb nangis la kau Yus!!!

As conclusion untuk sem ini adalah.... never mind, let it go, most important is never give up kan... belajar sampai mati, Walaupun baru sem ni saya mulai sedar bertapa nikmat belajar dengan niat bukan untuk exam semata, tetapi untuk pengetahuan...memang nak tahu pasal perkara tersebut, ilmu, Lillahitaala... so buat research dekat sana sini walaupun hanya untuk faham sebaris ayat dalam nota kuliah yang lecturer bagi. SANGAT TQ DEAR PROF SALAWATI yang buka minda saya perkara ini. Saya mendoakan kebahagiaan dr. dan ahli keluarga sampai akhirat...murah rezeki dan dirahmati. Amiin YA RABB. Oh Tuhan, sudah tahun 3 baru sedar perkara ni. Melampau, leka sangat!!. 

Banyak perkara yang membuatkan saya agak tesedar semasa semester ke 5 ini...Love yourself first then You can love other....Yup semester ni lebih fokus, mungkin faktor umur yang sudah meningkat..hahaha. okei, BERUSAHA UNTUK SEMESTER TERAKHIR NANTI!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment