Tuesday, January 3, 2012

Akibat mulutku yang serupa TAHI

Assalamualaikum sahabat-sahabat yang dikasihi....

Bermulanya minggu peperiksaan ..SAYA AKAN TERUS BERUSAHA!! selamat berjuang untuk diri sendiri dan sahabat-sahabat yag sangat dikasihi sekalian. dalam dok study last minute nih...otak akan jadi sangat aktif, nak tido pun tak berapa nak lena sebab fikir banyak lagi ko tak cover bong. Menjelang paper Nuclear Law yang akan menjelma esok hari, otak saya bertukar menjadi seorang pembidas, adil ke? kenapa AS buat macam tu, macam ni? Oh baru terbuka minda kejap bila study hal-hal politik dunia yang berkait dengan Nuclear weopon...terasa la kejap jadi mahasiswa yang intelektual, bukan sekadar suap fakta-fakta sains semata...dibejat dengan teori-teori lagak seoarang sainstis (oh cita-cita ku sebenarnya)

Untuk melapangkan otak setelah 4 5 hari bergelumang dengan politik nuklear dunia (memang study last minute ko bong!!) saya pun berkata dekat roomate " bong, jom joging.....". tepat 5pm...waca!!.....seronok la dapat berlari-lari anak dekat area bukit F.S.T yang baru dibina tuh....serius pemandangan cantek....fresh....tiba-tiba ada seorang akak viva yang agak-agak sweet... dalam hati saya..sah nak tanya jalan nih........kitorangpun buat la muka baik baik belaka....

" Assalamualaikum..dik nak akak tumpangkan...?" dengan muka tidak bersalahnya...

"(jawap salam dalam hati) eh tak pe kak.....kami memang nak jalan"........terdiam kejap, kenapa?..mulia sungguh hatinya.....teharu kejap >.<

Kami sama- sama gelak macam orang gila "weh..agaknya nampak sangat kita ni mcm tak mampu nak jalan lagi..ahahah....sampai orang nak tumpangkan..." kesian-kesian..tu la...lemak da tepu sangat dekat perot tuh!!

Tak apa bong..ayuh kita teruskan usaha memanjat bukit FST nih....sambil berlari keriangan dengan gurau senda pengerat ukhwah (errkk????).....sampai la atas puncak jalan....sekali mek..........

GONG GONGG...GRRRGGRRGGG...alamak singa lapar mane pulok menggangu rumah tangga kami nih???

saya terkesima...jantung berdegup mcm nak pecah sudah blood vessel dek tekanan darah yang masuk ke jantung pada tahapa sangat laju......

MasyaAllah..bukan seekor....1...2...3...4....5  ekor ...dua ekor kelihatan seperti mahu kejar..sudah nampak riak-riak wajah ngeri mereka. WAH!! besor betol anjing nih....


takda la muka saya macam atas tuh...siap gelak lagi...GILA BONG!! Roomate di sisi pun terdiam....Wah aku nak buat ape nih...lari akan dikejar...pasti kena gigit..sebab anjing ni banyak...siapa je nak tolong ni kawasan sunyi....Kayu??mana Kayu?alamak takda pun? ah...baling kasut je la...sayang pulak..... " ha....baca surah Masad...argh,,sudah nape tak hafal time-time ni....."..... roomate masih berdiam diri terkaku....

Tika dan saat itu macm solution yang saya fikirkan...kalau buat tu jadi apa..buat ni jadi apa dalam beberapa saat sahaja (perghh..agaknya kalo la exam time tu..superb ar!!) 

Tapi time anjing yang paling depan mula je nak kejar....ARRGHH SUDAH!!!...saya pun melompat sergah anjing tuh..wah...nampak kekecutan pada wajah anjing tersebut............mereka-mereka mula ke belakang....

 kami berdua pun jalan slow2..... "ekin..relax kin...jangan lari....relax...."

tapi dalam hati Allah je yang tau............... Finally kami berjaya sampai bawah bukit dengan selamat..

ALHAMDULILLAH.................tidak terucap syukur....

zrrsrrzrrzrz
...{OK ayuh kita imbas kejadian sebelum kami berdua berlari2 anak naik bukit FST baru}.....

" Hari tu kan..time jogging dengan Sarah...dekat sini, ada pakcik kaya sorang berhenti tegur, dik tak takut kene kejar anjing ke???, bajet betol pakcik tuh....sibuk..mane la ada anjing kat sini......" dengan yakin saya meluahkan kata-kata tersebut... Oh Tuhan....besar kuasa Mu....tu lah ..celupar sangat mulut ko bong.

Kot muka anjing tu cute berlari-lari macam ni saya tak kesah la lagi. 

.

Yang saya jumpa??? macam nih
dalam jarak yang dekat.........oihhh.

Kekdahnya....terlajak perahu boleh diundur, telajak kata badan binasa.

2 comments:

  1. hahaha...gile la..aku pernah naik bas zon U turun keris mas..tp turun kat bhgn atas, bukan kat bastop..tetibe ada sekumpulan anjing lari2 anak dalam 10 ekor kot..aku turun bas, anjing sume tekejut melompat pastu teruskan riadah dorg joging kat situ...aku terkejut, anjing pon same...nasib baik anjing tu bersifat atletik, tinggalkan aku demi sukan...haha tp siyes cuak gak..

    ReplyDelete
  2. anjing tekejut mal???hahahah...ye ye je ko dorg tekejut....tah tah da aim nak kejar ko..tp cuak sgt tengok muka ko yg tekejut tu kot..hehehe....

    ReplyDelete