Friday, January 27, 2012

MULUT orang kan. TAk kuasa Nak zipkan...


Assalamualaikum to dear bloggy....

Aha....entri malam ini about EMOTION. TO BR STRONG and KEEP IT UP YOUR STRENGTH.
Pagi tadi dengan gigihnya saya merempit ke UKM untuk mengorak langkah pertama menyiapkan lab tesis . So langkah pertama ialah berbing semua prosedur untuk buat kerja makmal dengan Sai, senior master merangkap research asistant, R.A supervisor saya. 

Muka baru lah nak happy excited bila ada orang tolong kita sedaya upaya dia, time-time kita blur muka  macam 
                                              

SIPUT...
So bila ada orang nak tolong kita atas dasar amanah dan tanggunjawabnya, implikasinya saya jadi sangat terharu dan penuh semangat mahu menyiapkan kerja makmal saya, dengan jayanya. InsyALLAH. Bahagia kejap

                               

Sedang kami berbincang-bincang dengan penuh khusyuknya sambil gelak-gelak (tika itu kami sedang berada dalam bilik para R.A yang sedang sambung master or PhD ~~ oh siapalah saya)

Tiba-tiba saya nampak sorang bro sedang ber PhD menjenguk-jenguk kerja kami dan berkata, baik punya, 

" wah untung junior..goyang kaki...semua senior tolong,, aku dulu susah-susah..n bla bla bla bla......." saya pekak kan telinga, sigh~~~ muka kelat kejap

 then terus jadi macam ni 

    
semakin lama saya menatap muka bro tu saya rasakan seperti ini


OK, tak berapa pandai kawal emosi.

So what bro......??????? Okeh lupakan pasal kejadian itu yang saya tahu, and from positive side nya.....BE STRONG, itu baru sikit je kata-kata berbaur menyakitkan hati. Nak Hidup beginilah. Malas nak amik kisah dengan benda-benda yang boleh jadikan hati saya tak bahagia. BE STRONG and Be POSITIVE, dan sedar- sedar lah diri tu.. bila orang dan tolong banyak, hargai sebaik mungkin.... 

  
AND

2 comments: