Monday, April 18, 2011

Vol 44 : Lorong PALING LAJU adalah untuk penunggang MOTORSIKAL


Salam to dear blogy..

AKU SEORANG PENUNGGANG MOTORSIKAL...

 

Aku
bukan macam ni...
penunggang yang takda akal ....
( walaupun kekadang naik gak bertiga....kalo da urgent..lagi-lagi time dah lambat nak g silat kat DECTAR )...
tapi..kadang2...aku rase nak jadi penunggang yang macam gini...


Biar semua pemandu di jalanraya nampak aku...kalu nak langgar or TER langgar jugak aku tak pastilah...pemandu tu buta warna agaknya..yang penting...

AKU ADALAH PEMANDU MOTORSIKAL YANG BERHEMAT...(nada serius)

TETAPI...kalau lah...jalan raya dok sesak macam gini......


Oleh Demikian?? Apa yang akan dilakukan oleh kami-kami si penunggang yang tegar ni?
" menyelit.."..PASTI la...
SALAH KE????
oh sure tidak...time aku amik lesen motor dulu..dalam ceramah yang 5 Jam tu..takda pulak cakap pemandu motorsikal dilarang sama sekali menyelit time kesesakan lalulintas berlaku....

NI aku katakan time aku dok ulang alik bermotorsikal dari rumah ke UKM makan masa dalam 50 minit kalau slow macam siput...35 minit kalau pemanduan moderate aje..and makan masa 20 minit kalau bawak motor bikin macam jalan raya atok aku yang punya...dek kerana aku suka balik UKM awal pagi Isnin..( kelas start 8.00 am)..so u ollz rase aku bawak pada tahap mana??...


PASTILA....
memandangkan time2 gitu ,which around 7am-8am aku tengok penunggang semuanya macam nak ajak belumba je ...lagi-lagi time dekat traffic light....dalam hati aku fikir semua penunggang motor ni nak sampai awai kat tempat keja depa kot...
yang pasti..awal pagi susah betol kelihatan penunggang WANITA except depa dok jadi pembonceng untuk suami yang tercinta...so dalam hati aku ada jugak rasa cuak..kiri kanan lelaki...oh fenomena ni aku perhatikan sejak dulu lagi...( masa zaman sekolah...aku selalu TEMAN mak aku pi pasar waktu subuh-subuh...aku yang bawak motor ye..)

see...sorang ja pempuan yang dok depan nuh...

Even dari Selayang- Bangi pon ( makan masa 1 jam kalau aku la yang bawak motor)...kalau aku menunggang waktu pagi-pagi around 6.30am...MASYALLAH....jalan punya la jam...tu takdak apa  lagi..tapi dek kerana jalan dari Selayang Ke Bangi adalah straight aje...so aku akan amik lane yang paling laju..means paling kanan...oho...dat time aku terpikir... 


" Oh lorong paling laju untuk penunggang Motorsikal upenye...."...SEYEZ 

Em...dat time jugak pasti la aku tidak akan sama sekali bawak motor macam siput....cecah 100 gak meter...nape...sebab aku kene fight dengan BMW...pejadah semua nama kereta yang ikut lane tu...semua laju-laju...so sangat bahaya kalau aku jadi siput....dan bukan aku sorang....ramai lagi penunggang macam aku...

Tapi aku tetap..tau 
nyawa aku kat ujung tayar je...once handle motor aku lari sket...and at the same time keta yang laju2 tuh betol2 speed belakang aku....uh.........SELAMAT..

Yang paling Penting...teknik pemanduan aku seharusnya berwaspada...bak kata abang aku...

" Jari hang kena selalu kat hon...time hang menyelit tuh...nampak ja keta yang lain macam...hang hon ja....depa bukan nampak hang pon...blinde spot tu...jangan nak dok terkial-kial...terhegeh-hegeh...pempuan ni kalau bawak motor...lembik...n bla bla bla...."

BAEK BRO!!!

So .. kepada penunggang motorsikal lain...especially GEGURL....beware ok....jangan jadi penunggang yang lembik...
 and one more...





2 comments:

  1. ko da abes studi lom???

    pening wei nk hafal byk2

    ReplyDelete
  2. HUARGHHH
    blom ag......OTAK GUA DA NAK BEKU...
    jam....mcam kat jalan taib andak....

    ReplyDelete