Sunday, March 27, 2011

Vol 38 : Perit ke bahagia bercinta ni?

Salam ..to dear blogy...

Apa khabar semua?? sihatkah anda semua tika dan saat ini..malam ni..syahdu je saya rasakan..hati  melonjak-lonjak terasa mahu berbicara tentang cinta yang menyakitkan..kisah cinta yang bermasalah...penuh onak duri ranjau segala pancaroba...Bile saya dan dia boleh benar-benar bahagia???.....BUNYI MACAM ORANG KECEWA........oh,saya cuma terfikirkan lagu Faizal Tahir yang satu ni..."BERCINTA"..izinkan saya bercerita tentang lagu ini..." kalau salah  tafsiran..maaf ye wahai Encik F.T "



Lirik Bencinta - Faizal Tahir

Benarkan ku 'tuk berbicara...
Bicara terus ke hati mu.. Hati mu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu

Pandangan saya: rangkap pertama ni kita dah nampak...bertapa dalam bercinta perlukan silent and listen...vice versa...means both of individual in coupling need silent and listen..tapi kadang-kadang..penat kita berbicara dari hati ke hati..tapi si dia take it easy...susah juga kalau dapat pasangan macam ni..kalau kita masih mahu hidup dengan dia ..wajiblah kita banyakkan bersabar...

kalau ikutkan saya ni...sememangnya dugaan dalam berkasihan terlalu banyak..cuba untuk bertenang...dan bersabar.....kita tidak perlu terburu-buru kerana bak kata encik Aus kepada saya saat saya tertanya-tanya jodoh antara kami.. "kalo kau ditakdirkan untuk aku, dan aku ditakdirkan untuk kau, tak kira apa pun halangan kita pasti bersama..semua kerja tuhan.." dan...saya cuba untuk redha dengan dugaan-dugaan yang digalas kini dan bakal menanti....kita semua pasti boleh...InsyaAllah..ok...kita sambung lagi lirik lagu ni...

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

PANDANGAN SAYA: Bertapa saat bercinta macam-macam perasaan yang bercampur dalam hati kita...kadang-kadang ada pasangan yang jenis tak mahu terus terang atau pun...TAK MAMPU hendak terus terang...ini pun penyakit yang agak bahaya dalam bercinta...kenapa agaknya???

yela...kita manusia biasa...walaupun kita dah label diri kita sebagai seorang yang memahami si dia....tapi kita masih tidak tahu apa yang sebenarnya terbuku dalam hati dia....apa yang patut kita buat...bagi saya, tidak perlu mendesak dia untuk menceritakan masalahnya...kalau dia benar sayang kan kita....dia pasti sedar siapa kita di sisi dia.........dia pasti akan cari kita juga nanti......ahha????? cubalah ...

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu
Engkau tahu apa yang mata ku tahu
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci... Kamu
Ku cinta... Kamu

PANDANGAN SAYA : macam perit sungguh makna bait-bait yang terakhir ni...tapi itu la yang kadang-kadang kita, saya rasakan....its realiti...kita manusia, dia manusia, kita semua sama-sama pernah buat silap....pernah sahabat saya katakan..

Farah : " ko kena solat istikharah..." 

me : " kite dah doa dah...macam ni bunyinya, Ya Allah..kalau dia tercipta untukku..kekalkan kami berdua hingga ke akhir hayat kami..jika dia bukan untuk ku...tarik lah dia dariku dalam keadaan aku tenang...."

Farah:..apa-apa pun kau kena buat solat istikharah juga...kalau dapat petunjuk at least kau boleh buat apa yang patut sebelum terlambat..."

Benar juga..........kita merancang..Tuhan yang tentukan...common statement tapi kita selalu lupa......lagi-lagi time kita perang besar dengan si dia... tidak cukup maki hamun segala apa semua benda haram disebutnya...Nauzubillah....lepas tu..senang sahaja putus....kita tak mahu macam ni...harapan untuk saya juga.....INGAT PESANAN SAYA SEBELUM INI.....bercinta sampai kahwin...


No comments:

Post a Comment