Saturday, November 13, 2010

Vol 17- EXAM OR GUNUNG MERAPI????



Indahnya hidup bila da abis exam...heeeeeeee
Salam to all........

                  He....aku mau tesengih spt kerang busuk tika dan saat ini....kerana apa???? kerana.... aku da abis exammm.......(mcm die sowg je da abis exam....poyo betol..)...bkan ape....untuk bwat petama kalinya aku rase sngt tension dgn exam....tme SPM yg paper killer bederet to pon x setension mcm exam arituh....giler otak aku jap..........yg pasti...aku da redha biler pointer jatuh merudum nanti...( OHH!!!! IT'S U NUR FAIRUZ HUSNA!!!!)........tp seyez......aku sgt mahu mengeluh........study week xdo....sehari bleh pulak die letak due paper major...bak kate ..coursemate aku yg baek lg humble..si ikmal the missing tuh....si kembo biologi sinaran gunaan dan radiobiologi......bleh lak letak dalam masa sehari.....memg mau menguji kami semua...uh wahai piahak penyusun jadual...............tq.........aku da x  tw mane nak letak tahap kemampuan aku sebagai seorang pelajar..(UHH!!!! mcmm terok bena da bunyiknyew)......

tme exam ....hu.....fokus yg sgt tgi..lupe da kat sume...

                 Tapi bile aku dok cita kat abg aku pasal mende ni...die pon dok habak..."oh!!! itu  yg aa kadag2 maki dgn org yg susun jadual nih..."...so bkan aku je yg berperasaan sebegitu....abg aku yg da dok grade bape taun tu pon ckap bende yg sama.........seminggu tu selagi boley sederet nak bagi ketas major yg sumenyew membunuh.......aku tetap nak kate penyusun jadual UKM sgt "BAEK"...huuu...emo sgt da ni.......so skrg nih...aku ase sgr free...spt mau terbang di awan......lapang je otak....tp pepehal pon...exam arituh aku dah bwat yag terbaek.....aku mau tawakal je tika dan saat ini....................lgi2 td dok tgok TV3 pasal cita letusan gunung berapi di Indonesia...........MasyaAllah.............SEJUTA LAGI DUGAAN YANG MEREKA HADAPI...NAK DIBANDINGKAN DGN AKU YG MASIH CUKUP SERBA SERBI....TAPI BILA DIUJI SEDIKIT.....MENGELUH SPT DA NAK MATI SGT.........UHHHH......kesian...dorg dkt sana lagu tersekasa......sebak juga bila tgok mayat2 yang rentung dikebumikan sekaligus..............BILA ALAM BERKATA...BILA ALAM SUDAH MEMBERONTAK.....SEBESAR PANGKAT MANUSIA PON BISA BINASA........so...bersyukur lah wahai kita-kita...kite rase kita susah...upenyew...masih ade yg jauh lg menderita........................hanya pada TUHAN YA RABB mampu kita berserah............. di sini aku lampirkan pic2  tentang mangsa2 gunung berapi di negeri jiran kita............bwat renungan bersama...........


mangsa terkorban.......

kita sedang dudok senang lenang..mereka????



bahana debu merapi


mayat2 terkorban...AL FATIHAH..

SubhanaAllah....


Apelah sgt dugaan kita jika dibandingkan mereka...yg sgt hampir dgn kita....org2 jiran kita je......smoga roh mereka dicucuri rahmat.....Allah MAha Agung....Ya Allah..kurniakan kami kekuatan Ya Allah....Tiada Daya Kami Ini Ya Allah..Selalu sgt  kami ini tidak bersyukur  Ya Allah.....Kurniakan KAmi Hidayah Ya Allah.....Jadikan KAmi HambaMU yang Bersyukur Ya Allah...Kurniakan Keampunan Untuk kami YA ALLAH YA RABB..................


No comments:

Post a Comment