Thursday, September 5, 2013

Kindness

Salam....bloggy terchinta...

Trademark for today : * Hati* Baik*Didoakan*


Semalam hati terpanggil untuk hantar resume kat satu tempat di bandar baru bangi... She was Marvelous!!! First impression saya untuk dia...Kakak ofis yang sangat baik hati. Ok first entrance di pintu gerbang...mak datok besarnya la tempat ni hai...dapat kerja kat situ mesti syok..wahahha. Alamak, its lunch hour!! tak pa yuz...cuba je hantar kat siapa-siapa kat sini... Then I saw her..One lady with High heel. She's look gorgeous, elegant. Seriusly. Bukan untuk kipas-kipas ye. 

"Ye dik..adik nak ape ye..."... Dia senyum manis dekat saya...

" Assalamualaikum cik, saya nak hantar resume la....boleh tak? " Saya buat muka kucing minta susu.

"Waalaikumussalam...ehmm..kitorang sekarang nak guna internship sahaja dik... tapi tak apa la..akak ambil dulu resume adik ye..." Kakak berbicara manis.

" OOO....masuk kan saya dekat internship boleh kak? Saya ni da menganggur lama da ni kak..." Again muka kucing.



" Eh...bila adik grad???" She was shocked.

" Lama dah kak....bulan Oktober 2012. Saya tak kesah sangat kak pasal gaji, saya nak pengalaman kerja yang ada kaitan dengan bidang saya ni je kak..." Kucing semakin mencomelkan diri.

"Oohh....ehmm...eh jom la masuk ofis akak..akak tuliskan surat untuk ko...yang menyatakan ko tak kesah...sekurang-kurangnya ko ada kerja nanti kan...ok apa dapat jugak duit?... tengok tu..menganggur, beg pun buruk je.....nanti akak bagi ko beg event. banyak lebih. " Akak mengajak mask ke ofisnya yang sangat style.

" Eh...tak apa ke kak??? terima kasih banyak-banyak....." Now, kucing bertukar jadi hamster....terkedek-kedk ikut akak elegant masuk ofisnya. Ooo Allah, saya dengan selipar, t-shirt buruk, beg cycle 1 Malaysia terasa sangat dihargai. Terima kasih Allah jumpakan saya orang seperti ini.

"Tak pa...ada rezeki ko HR masukkan ko dalam Graduate Scheme....macam-macam lagi dapat belajar. Entahla, ramai jugak budak-budak lepas internship dekat sini then jadi staff." Akak tu laju je type kan surat untuk saya.

Gedebak gedebuk...then,,,dah siap di print. Resume saya dikepilkan dengan surat tu. Bila saya baca surat tu..mak ai ayat.....memang ayat staff yang berpanglkat tinggi. hohoho.

" Ok, nanti apa-apahal akak beritahu minggu depan ye dik. Ni ada nama dan no phone akak ya..." Kakak tersenyum sambil menghulurkan saya 3 buah beg yang sangat cool........

Ok tamat kisah. Dia sangat baik...walaupun dia tak kenal saya, dia rela sehabis daya menolong saya...Allah, Bless her forever...
Oppa...Thanks kak..Her name is roslina, and she is ANALYST. Saya tengok gambar dia sebaris dengan Pengarah. Kakak,, budimu di kenang.

No comments:

Post a Comment