Saturday, June 25, 2011

Anak-Anak Setan

Assalamualaikum..peace to all dear.....

Bicara Sesekali bukan bermakna lupa...
ada ingatan sebenarnya..
mencari masa dalam usia...
aku masih mempelajarinya....

Sedetik usia kita meningkat ..terlalu banyak dosa-dosa yang kita berjaya lakukan...."BERJAYAKAH KITA?????????"
Rupanya semakin berani kita mau ke neraka...Nauzubillah
Ya Allah..
Ampunilah Dosa kami Ya Allah..

Apa Cerita terbaru ni...lama sudah aku tak bertemu Mr. blog ni...
ada cerita yang mau aku bicarakan....

ANAK-ANAK SETAN....

Satu hari adikku yang tersayang...yang baru je turun dari van sekolahnya..
 riuh bercerita..
sakit jantung aku sejenak.....

" Kak Yuz...adik nampak akak dgn abang tu lagi...
duduk bawah tangga blok A,
abang tu pegang-pegang bawah tudung akak tu...
akak tu da la pakai tudung pendek....
eeee....apa diorang buat tu.....gelinya.."

Ya Allah..pemandangan apa yang adik aku dah tengok ni....ROSAK!!..
aku tak sanggup nak katakan 'akak' dan 'abang' yang adik aku maksudkan tu.." ANAK-anak SETAN"....tapi itu realitinya.....
Anak-anak di akhir zaman..

Adik aku baru berusia 11 tahun..kakak dan abang yang dia maksudkan..adalah pelajar sekolah rendah yang baru je berusia 12 tahun....MasyaAllah..UPSR pun tak lepas lagi...

Siapa silap..mana silapnya??..ibu kah  yang tidak pandai didik?..bapakah yang tak cukup bagi nafkah..??
Atau pengaruh kawan...atau lebih tepat lagi...NAFSU...SYAITAN.....SETAN...

Pakwe dok rayu2..awak yang ustazah kalau dirayu 24 jam pun boleh tergadai maruah kalau takda benteng iman yang kukuh...

Entengkah perkara ini...????
Aku sangat sayang anak-anak bangsa aku...
sedih...aku sdih dengar benda-benda macam ni.......

Bila aku part time dekat sekolah tadika Islam ni....banyak benda yang aku belajar selain aku mengajar...
anak-anak zaman sekarang semakin jauh dengan akhirat...
banayak depa tau.. BEN 10, Transformer, Upin Ipin...

taukah mereka alif ba ta...syurga neraka...batas pergaulan..lelaki perempuan tak boleh bersentuhan selagi tiada ikatan...

Sungguh aku terasa anak-anak kecil walaupun berusia 3,4,5, atau 6 tahun
sangat perlu didikan agama yang mantap.......SANGAT PERLU...
sebab kelak depa kena tempuh macam-maca cerita DUNIA....
jalan neraka..atau jalan ke syurga.....
anak-anak kecil...
anak-anak di akhir zaman
ANAK-ANAK KITA....
yang akan memimpin negara kelak...
yang akan doakan kita bila kita dok sesorang dlam lubang kubur nanti....

Ya Allah ..Hidup dan mati kami Hanya UNTUKMU YA ALLAH...
KURNIAKAN KAMI HIDAYAH..KEKUATAN MENEMPUH HIDUP KAMI YA ALLAH..
KURNIAKAN KAMI KEKUATAN MELAWAN NAFSU NURJANA INI..
JADIKAN ANAK_ANAK BANGSA KAMI ..
INSAN YANG BERAKHLAK..
INSAN YANG MULIA...
YANG MEMBAWA AGAMA-MU YA ALLAH...
AMIIIN YA RABB





No comments:

Post a Comment