Thursday, September 30, 2010

Vol 6- Adakah ini yang dinamakan pengalaman hidup

Al kisah.....

Memang inilah impian aku sejak join silat..Akhirnya dapat gak aku beraksi di pentas silat olahraga..Tanggal 25september di Kolej Ibu Zain UkM..memahatkan memori yang paling manis..aku join SUKEM UKM wakil kolej aku yang tercinta...Kolej Ungku Omar....bwat 1st tme nye kne pkai 1 menatang tu....bul guard...ek??? geli betol..pastu ade lak peluh org kat ctu..uh..sungguh meloyakan....tp tibai jew ar.....jalan pon da mcm orang pas pantang......saat pakai cover dpn bdan tu.mcm tetera di ats..(lupe lak namenyew)....uh mcm dtg 1 semangat...ala2 naek sheikh gtu ar......truz aku rase bdan ringan giler....bajet berat 35kg..padehal...........ehem3!!!....memandangkan turn aku yg k 21.....so aku agak byk lepak b4 beraksi....bleh ag ak bantai mkn sepinggan nasi b4 lawan.....pergh...lapar btol tme tu sbb nervous sgt kot...Tuhan jew yg tau betapa cuak nyew tme tu....mane tak nyew...training sehari sebelom pelawanan...xke melampau k tindakan tu......sebek ade org2 yg berjiwa baek men training kan ak pad mlm tesebut....TQ TO IZWAN N BULAT....pd rumate ak yg sgt baek ati.....jd peneman ak tme tu sejak dr pg jam 7.30am....uh...sgt teharu dgn ko ekin.......bile tibe je giliran ak.....uh......semanagt giler beb.......tgok lawan pon mcm ciput jew...wah!!!! sekali................................................................nak di jadikan cerita....tgolek2 golek gak aku kne balun dgn oponent ak tu.......aku tendang perot die die bg ak tumbok plus tendang plus sapu......hambek!!!!!!!!!!!!roun petame ak ase mcm aku yg concer...round ke dua....mantain,...round ke 3...........tekulai layu di telan zaman..penat tahap maximum la.................mcm nak tekeluar jantung ak ni.......paham la aku tme tu...betape pentingnya stamina.....ak igt ak ok lah...tp pancit jugak......slpas bunyik je wisel menandakan pelawann tamat.........ak pon diri ar belah kiri wasik yg gagah perkasa tuh......+ sgt baek wasik 2......uh.....da dapat agak la sape menang.............msti  la.....die...tp aku sgt xkesah  coz tme tu niat memang nak dapat merit lebih untuk stay kolej ak..dimana salah satu kolej wanted dkat ukm ni....+ nak cari pengalaman dalam silat olahraga ni..........INI adalah pengalamn yang sgt n xkan aku lupakan sampai bila2 pown..................GUA LUV SILAT.....

No comments:

Post a Comment